سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منظور از توزیع های لینوکس ( Linux distributions) یا به اختصار distros خانواده سیستم عامل هایی است که همگی آن ها در یک چیز اشتراک دارند: کرنل (هسته) لینوکس. علاوه بر کرنل لینوکس، معمولا هر توزیع لینوکس شامل تعداد زیادی برنامه و کتابخانه و قابلیتی برای مدیریت پکیج هاست.

چون لینوکس یک سیستم عامل کدباز است همه می توانند آن را مطابق نیاز خود خصوصی سازی کنند و توزیع جدیدی از آن ارائه دهند. هم اکنون تعداد زیادی توزیع لینوکس با پشتیبانی فعال وجود دارد. لازم به ذکر است که توزیع های Ubuntu، Fedora، Open suse، Debian ، Mageia ، elementary OS و ... پرطرفدارترین توزیع های لینوکس میباشند

 

زیباترین توزیع لینوکس: elementary OS

 

elementary OS

بهترین توزیع لینوکس از نظر محیط دسکتاپ :Opensuse

opensuse

بهترینتوزیعبرایسرور شخصی:   Debian

debian 6

 

بهترین توزیع لپ تاپ: Ubuntu MATE

اوبونتو میت (Ubuntu MATE)  با هر سخت افزار اختصاصی به خوبی کار می کند. هم چنین ابونتو میت بالانس عالی بین عملکرد و استفاده از منابع ایجاد میکند. رابط mate بسیار کاربرپسند است. mate  باعث  میشود باتری عمر مفید بیشتری داشته باشد.

ubuntu mate

بهترین توزیع قابل سفارشی سازی: Arch Linux

هنگامی که کاربر این توزیع لینوکس را نصب می کند، در واقع به نظر میرسد سیستم عاملش را خودش آجر به آجر بنا مینهد و فقط اجزایی را انتخاب می کند که نیاز دارد. البته واضح است که این کار نیاز به کاربری توانا و آکاه دارد.

arch linux

* بهترین توزیع برای کارهای سازمانی : SUSE Linux & Red Hat

* بهترینتوزیعبرای سخت افزارهای قدیمی:Lubuntu ، elementary OS

* بهترین توزیع برای مبتدیان و افرادی که می خواهد از OS X  و ویندوز مهاجرت کنند: Ubuntu، elementary OS

* بهترین توزیع برای افرادی که می خواهند توزیع پایدار و قابل اعتماد  همراه با پشتیبانی عالی داشته باشند: OpenSUSE

* بهترین توزیع برای حرفه ای که می خواهند آخرین نسخه های نرم افزار را تست کنند، و کاربرانی که امنیت سیستم ارزش می دهند: Fedora

* بهترین توزیع برای افرادی که آخرین نسخه نرم افزارها را می خواهند، کاربران متوسطی که می خواهند معماری لینوکس را امتحان کنند اما کاملا احساس آمادگی نمی کنند: Manjaro Linux

* بهترین توزیع برای افرادی که می خواهند نسخه کاربر پسند Fedora را تست کنند : Korora

 جزئیات بیشتر را می توانید از منابع دریافت کنید.

منابع:

Swapnil Bhartiya .The Top 11 Best Linux Distros for 2015.  Accessed from https://www.linux.com/news/software/applications/810295-the-top-11-best-linux-distros-for-2015.   16 February 2015 .
Beebom. 15 Best Linux Distributions For 2015. Accessed from http://beebom.com/2015/03/best-linux-distributions .  4 march 2015.

http://unix.stackexchange.com/




تاریخ : چهارشنبه 94/7/1 | 10:4 صبح | نویسنده : مدرس | نظر